Inloggen
Winkelmandje
Gratis verzending vanaf €75,- binnen België en Nederland
Veilig betalen met Mistercash en PayPal
14 dagen retourgarantie
Garens altijd van hetzelfde verfbad

Klantenservice



Heb je hulp nodig of heb je vragen? Wij helpen je altijd graag verder! Op deze pagina staan de meest voorkomende vragen, die je wellicht verder kunnen helpen. Wanneer je liever persoonlijk contact wilt, dan staan wij voor je klaar aan de telefoon of per mail.

BEL ONS MAIL ONS VIND JE ANTWOORD
+31 (0)418-721313 [email protected] Bekijk de meest gestelde vragen


 
Ga direct naar:

Retouren                         Service & garantie                        Algemene voorwaarden                         Inspiratiecentrum   
                                     

Meest gestelde vragen:


1. Wat zijn de verzendkosten als ik iets bestel op Wolplein.be?
Wij versturen onze pakketten binnen Nederland altijd met DHL. Als je iets bestelt op Wolplein.be dan betaal je binnen Nederland voor Standaard Verzending €5,95 verzendkosten bij bestellingen tot €20,00. Vanaf €20,00 tot €75,00 rekenen wij €5,50 verzendkosten. Bij bestellingen binnen Nederland boven de €75,00 rekenen wij geen verzendkosten. Wil je meer weten over de verzendkosten, voor bijvoorbeeld België of een ander land? Kijk dan eens op Levering en verzendkosten.

2. Hoe kan ik betalen op Wolplein.be? Hoe werken de verschillende betaalmethoden?
Je kunt voor het betalen van jouw bestelling kiezen uit verschillende veilige betaalmethoden. Uit welke opties je kunt kiezen, is afhankelijk van het land waarin je woont. Zodra je tijdens het plaatsen jouw bestelling het factuuradres hebt ingevuld, krijg je te zien uit welke betaalmethoden je kunt kiezen. Wolplein biedt de volgende betaalmethoden aan: iDeal, PayPal, MisterCash en Betalen na ontvangst (met Klarna). Deze vier betaalmethoden worden hieronder kort toegelicht.


iDeal

Met iDeal kun je online betalen via je Nederlandse bank. Dit is de meest gebruikte betaalmethode in Nederland. Wanneer je de optie 'iDeal' aanvinkt op de betaalpagina, kun je jouw bank selecteren. Vervolgens wordt je na het plaatsen van de bestelling automatisch doorgestuurd naar de beveiligde betaalpagina van MultiSafepay en van jouw bank om de betaling te voltooien.


PayPal

Wanneer je beschikt over een PayPal account, is betalen via PayPal een handige en snelle optie. Indien je nog niet beschikt over een PayPal account, kun je deze via de website van PayPal aanmaken. Wanneer je kiest voor 'PayPal' als betaalmethode, wordt je na het plaatsen van de bestelling automatisch doorgestuurd naar de beveiligde PayPal betaalpagina om de betaling te voltooien.


MisterCash

Met MisterCash kun je online betalen via je eigen Belgische bank. MisterCash is de meest gebruikte betaalmethode in België. Wanneer je de optie 'MisterCash' aanvinkt op de betaalpagina, wordt je na het plaatsen van de bestelling automatisch doorgestuurd naar de beveiligde betaalpagina van MultiSafepay en MisterCash, om zo de betaling gelijk te voltooien.


Betalen na ontvangst met Klarna

Wanneer je pas voor jouw bestelling wil betalen nadat je hem ontvangen hebt, kies je voor 'Betalen na ontvangst met Klarna' als betaalmethode. Klarna is een internationaal bedrijf dat het mogelijk maakt om een online bestelling pas na ontvangst te betalen. Betalen met Klarna gaat als volgt te werk: Kies voor de optie 'Betalen na ontvangst (Klarna)' en vul de velden 'Geboortedatum', 'Telefoonnummer' en 'Geslacht' in. Klik op de knop 'Plaats je bestelling'. Zodra jouw bestelling door ons wordt verzonden, wordt de factuur door Klarna via e-mail gestuurd. Volg de betaalinstructies op de factuur en maak binnen 14 dagen het bedrag over aan Klarna.

3. Hoe kan ik een bestelling retour sturen?
Je kunt je bestelling zonder opgave van redenen binnen 14 dagen ontbinden binnen de zogenaamde "afkoelingsperiode". De termijn van 14 dagen gaat in op de dag na ontvangst door of namens de consument, daarna is je bestelling definitief. Wil je iets retour sturen, dan neem je per e-mail of telefonisch (+31 (0) 418 – 721313) contact op met onze klantenservice en geeft aan welk product je wilt retourneren. Retourneer het product, inclusief alle toebehoren ongebruikt en onbeschadigd in de originele verpakking. Het product mag slechts in die mate geopend of gebruikt zijn om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden. Meer informatie vind je hier.

4. Ik heb een vraag over een product of een vraag over een handwerktechniek. Kan ik deze aan Wolplein.be stellen?
Wanneer je vragen hebt over een product of hulp nodig hebt bij het maken van de juiste keuze van een product of het benodigde aantal bollen, kun je terecht bij onze klantenservice. Je kunt dan per e-mail of telefonisch via +31 (0)418-721313 contact opnemen. Heb je inhoudelijke vragen over een techniek of patroon? Dan kun je terecht op onze Wolplein Academy of op de Wolplein Haak- en Breipatronen facebookgroep. Daar vind je gelijkgestemden die je kunnen helpen bij inhoudelijke vragen over (Wolplein) patronen.

5. Heeft Wolplein.be ook een fysieke winkel zodat ik de wol in het echt kan zien en voelen? Via internet is dit soms wat lastig.
Wolplein.be doet er alles aan om zo duidelijk mogelijk alle producten te fotograferen. Dit om de juistheid van de producten te waarborgen. Kom je liever langs om onze collectie met eigen ogen te zien? Het Wolplein Inspiratiecentrum, gevestigd in Zaltbommel, biedt de mogelijkheid al onze producten te bekijken en aan te schaffen. Het adres en de openingstijden van het Wolplein Inspiratiecentrum vind je hier.

6. Hoe download ik een patroon?
Log in met je Wolplein account. Plaats daarna het patroon wat je graag wilt hebben in je winkelwagen en doorloop het bestelproces. Zodra je het patroon hebt aangeschaft staat het patroon in jouw Wolplein account onder 'Mijn digitale artikelen'.

7. Ik zoek een bepaald verfbad, hoe kan ik dit bestellen?
Helaas is het door automatisering van het systeem niet mogelijk om een verbad te controleren in ons magazijn.

8. Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Wanneer je jouw bestelling voor 17:00 uur plaatst, dan streven wij naar verzending binnen 1 - 2 werkdagen. Voor bestellingen naar België en Duitsland streven we naar verzending binnen 2 - 3 werkdagen. Voor overige EU-landen streven we naar verzending binnen 5 werkdagen.

9. Het product dat ik wil bestellen is niet meer op voorraad, maar zit wel in mijn winkelwagen. Wat gebeurt er met mijn bestelling?
Je kunt gewoon je bestelling plaatsen! Het komt voor dat wij een levering binnen hebben gekregen die nog niet is verwerkt in het systeem. In dit geval geeft de website aan dat het in backorder wordt geplaatst, maar zijn de gevraagde producten wel leverbaar. Mocht een product niet op voorraad zijn, dan streven wij ernaar om binnen 24 uur telefonisch of e-mail contact op te nemen om een passende oplossing te vinden.

10. Wat gebeurt er als een product niet op voorraad is?
Als de website aangeeft dat een product niet voorradig is, kan het zijn dat een levering nog niet in het systeem is verwerkt. Als een product tijdelijk niet leverbaar is kun je jouw e-mailadres achterlaten. Wanneer het product weer leverbaar is, krijg je per e-mail een seintje dat je deze weer kunt bestellen. Mocht een besteld product echt niet op voorraad zijn, dan streven wij ernaar binnen 24 uur telefonisch of e-mail contact op te nemen om een passende oplossing te vinden. Heb je vragen over de voorraad van een product? Neem contact met ons op.

11. Ik heb één bestelling gedaan, maar ontvang twee bevestigingsmails. Klopt dit?
Ja, dit klopt. Als je een bestelling plaatst, stuurt ons systeem automatisch een bevestiging van je bestelling. Na het ontvangen van de betaling krijg je ook automatisch een betaalbevestiging toegestuurd. Deze twee e-mails gaan over dezelfde bestelling.

12. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Reeds geplaatste en betaalde bestellingen kunnen niet meer worden gewijzigd. Als de betaling door ons ontvangen is, wordt de bestelling direct doorgestuurd naar ons magazijn om deze zo snel mogelijk te verwerken en verzenden. Neem contact op met onze klantenservice of er nog andere mogelijkheden zijn.

13. Mijn bestelling bevat een gereserveerd product of pakket. Wat gebeurt er met de rest van de bestelling?
Het is mogelijk dat je op onze website producten of pakketten tegenkomt die niet direct leverbaar zijn. Je kunt deze producten als het ware 'reserveren', vaak wordt hierbij ook een beschikbaarheidsdatum vermeld. Denk hierbij aan een boek of pakket welke op een later moment pas beschikbaar zijn. Het kan zijn dat je ook producten hebt besteld die wél op voorraad zijn in ons magazijn. Wij wachten met het versturen van jouw bestelling totdat alle producten op voorraad zijn (inclusief de producten die later worden verwacht).

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen